Fólie dosahují vysoké kvality a jejich životnost v rámci různých provedení a odlišných zeměpisných podmínkách se udává od 7 do 10let. Doporučuje se fólii po zhruba 6letech odstranit, pro její jednoduchou a bezpracnou demontáž. Pokud se při instalaci s fólií správně pracuje, vydrží Vám na vozidle bez problémů min. 5let.
Aplikace fólie se doporučuje na nové a tovární laky ne starší než 10let. U přestříkávaných vozidel a po drobných opravách je nutné vyzkoušet kvalitu provedeného nástřiku. U špatně dolakovaných vozidel, může dojít k poškození laku, při instalaci fólie.
Fólie lak naopak dokonale chrání a při instalaci žádným způsobem lak nepoškozuje. Samotná aplikace fólie je vysoce odborná činnost a provádějí ji speciálně školení odborníci. Pomocí speciálních technik a pomůcek tak probíhá instalace, při které nedochází k poškození laku.
Celopolep fólií je rychlejší, většinou levnější a lakování už v žádném případě není možné konkurovat rozsáhlému výběru odstínů luxusních fólií v různých provedeních. Další výhodou je dokonalá ochrana původního laku. Po odstranění fólie zůstává lak ve stejném stavu jako před instalací fólie.
Auto je nutné přistavit umyté z myčky již v odpoledních hodinách den před samotným prováděním celopolepu. Instalace se provádí za sucha a je nutné, aby veškerá voda v prolisech přes noc vyschnla. Doporučuje se odstranit zbytky skvrn po hmyzu a smýt z laku zaschlý asfalt, (jde to velmi dobře benzínem, nebo speciálními přípravky, které jsou k dostání na čerpacích stanicích). Fólie v žádném případě neschová různé promáčkliny, hlubší škrábance a nerovnosti laku. Je tedy nutné tyto nedostatky před aplikací fólie odstranit.
Šíře materiálu je 1,524 m a tudíž je téměř vždy každý díl karoserie potažen z jednoho kusu fólie. Pokud se jedná o velmi komplikované a složité tvary karoserie (např. některé přední nárazníky) polep je nutné provést i z více dílů, neboť i tyto kvalitní fólie mají své hranice. Přelepy jsou však téměř neviditelné.
Samotný celopolep trvá 1-2dny. Standardní postup je přistavit auto v odpoledních hodinách den před samotným polepem. Další den se lepí a nadcházející den se dolepují drobnosti a probíhá kontrola provedených prací. Je důležité, aby vozidlo po provedení celopolepu zůstalo minimálně 24 hodin v ideálních teplotách okolo 22 stupňů C°.
V 99 % se tato místa nevylepují. Pokud však zákazník na tom trvá, je možné vylepit za příplatek i vnitřní prostor dveří.
Lesk, mat, carbon, metalíza, chameleon, perleť, starlight, starlight perleť, maskáč, imitace broušeného hliníku, imitace kůže, imitace džínoviny, chrom a mnoho dalších.
Instalovaná fólie stoneprotect je na laku karoserie téměř neznatelná. Nežloutne, obsahuje UV filtr a má dlouhodobou tvarovou stálost.
Ano, je možné s provedeným polepem používat auto myčku. Je však vhodné zhodnotit v jakém stavu je auto myčka, neboť špatný technický stav kartáčů může stejně tak jako lak poškodit. U luxusnějších typů fólií se doporučuje využít bezkontaktního ručního mytí vozidel u profesionálních společností.
Tento způsob se nedoporučuje. Pokud je to však nezbytné, je nutné dodržet různá pravidla. Mytí by nemělo probíhat z kratší vzdálenosti než 80cm a zvýšená opatrnost se doporučuje v místech kde je hrana, tedy konec fólie. Specializované ruční myčky, by měly již tuto problematiku dobře znát. V opačném případě je důležité obsluhu upozornit, že na vozidle je aplikována fólie.
V zákoně tato problematika není zcela vyjasněna a tak se dá konstatovat, že to není bezpodmínečně nutné. Pokud však změnu nahlásíte, předejte tak možným zbytečným problémům při policejní kontrole. Zápis změny do TP stojí cca 100,- Kč
Fólii můžete odstranit vlastní silou nebo oslovit společnost, která vám prováděla instalaci. Samotné odstranění celopolepu je zpoplatněno. Při odstranění fólie z kvalitních laků nedochází k poškození laku. Fólii je vhodné odstranit do cca 6let. V této lhůtě nezanechává fólie téměř žádné lepidlo.